OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
 

www.asc.wbl.sk

Technika jazdy
 
 
 
 

Tipy a triky jazdy

  Tipy a Triky pre motokros

1. Pozeraj sa dopredu

Nesústreď sa len na trať pred tvojím blatníkom. Snaž sa vždy pozerať dopredu, keď jazdíš, ako je to len možné, to ti pomôže očakávať prichádzajúce prekážky. (RYAN HUGHES)

2. Štýl na prvom mieste

Keď si začiatočník,koncentruj sa na rozvíjanie dobrého a správneho jazdeckého štýlu. Akonáhle máš dobrý štýl, čo je základ, tak rýchlosť potom príde lahšie. (JOSH HANSEN)

3. Plynulosť na piesku
Obrázok
Keď jazdíš pieskovú trať, klúčom k rýchlej jazde je plynulosť prechodu zákrut a zlo žitých úsekov. (JOHN DOWD)

4. Naklonené zákruty

Potrebuješ prejsť cez ne tak volne ako sa len dá, pretože tu strácaš trakciu na jednom alebo na oboch kolesách keď robíš zatáčku. Trpezlivosť a ubratie sú viac dôležité ako nekultivoná rýchlosť. (BRANDEN JESSEMAN)

 

5. Pripravenosť na rampe

Keď sa dostaneš na štartovaciu rampu, nechaj si čas na prípravu. Keď si na rade pozametaj všetku špinu a prach z nej. Uisti sa, že tam nie je suché blato na spodu, ktoré by mohlo spôsobiť pád pri štarte. Keď je tam špina tak ťa to pri štarte môže rozvrtieť. (ERNESTO FONSECA)

6. Nenasleduj

Nesleduj toho čo ide pred tebou, ale choď si po svojej vlastnej stope. Keď ideš presne po tej istej stope ako ten pred tebou, tak nikdy sa pred neho nedostaneš. (KEVIN WINDHAM)

7. Konči rýchlejšie

Konči tvoj tréningový deň tvrdou a rýchlou jazdou v plnej jazdeckej rýchlosti. Týmto spôsobok opustíš trať na šalát. (RICKY JOHNSON)

8. Prejazdová kontrola

Deň pred závodom sa uistím, že všetky moje zariadenia sú v pohode. Keď si balíš veci ráno v deň závodu je pravdepodobnosť, že na niečo zabudneš. Keď si skontroluješ nákladné auto pred nocou a zaparkuješ ho nachystané v garáži, tak sa ti nestane, že zabudneš benzín alebo stojan. (NICK WEY)

9. Uvoľni sa

Uvoľnením a väčšou relaxáciou tvojho tela, budeš schopný lepšie reagovať na trati. (SEBASTIEN  TORTELLI)

 

10. Päta v stope

Keď sú hlboké stopy tak prechádzaš cez to pomocou vysunutej nohy prstami hore. (KEVIN WINDHAM)

11. Drž plecia rovnobežne s rajdami

Keď zabáčaš, vždy drž svoje plecia zarovno s riadidlami, nikdy nebudeš mať problém s koľajou v zákrute. (BROC GLOVER)

12. Nemaj strach z koľají
Obrázok
Keď je rovinka s koľajou, veľa jazdcov idú okolo nej, mysliac si že sú potom rýchlejší. Chyba. Drž sa kolaje. Drž to trochu pod plynom a buď naklonený trochu dozadu. Takto bez problémov prejdeš cez koľaj. (SCOTT SHEAK)

13. Buď v styku

Keď nakladáš zo zatáčky tlač dole do sedadla, nenakláňaj sa von. To zabezpečí lepšiu trakciu bajku. Netlačenie spôsobí šmyk zadného kolesa. (SEAN HAMBLIN)

14. Mierne zákruty

Robenie miernych zákrut je najviac dokonalé, keď robíš niekoľko vecí: vypneš brzdy, sadneš si a vedieš bajk cez. Keď si sadneš, tak zavesenie sa stlačí a spravi bajk lahšie nakloniteľný. (SCOTT SHEAK)

 

15. Učenie sa novej trate

V deň pretekov sa sústreď najskôr na nebezpečné prekážky na trati, potom sa zaoberaj rýchlou jazdou. Keď nájdeš svoju stopu, až potom sa zaoberaj alternatívnymi miestami na predbiehanie. (RICKY JOHNSON)

16. Vonkajší lakeť hore

Keď ideš zákrutou uisti sa, že vonkajší lakeť držíš smerom hore. Toto zabezpečí prenesenie tvojej váhy na predné koleso a spraví lepšiu trakciu. (TRAVIS PRESTON)

17. Nevzdávaj sa

Keď nevyhrávaš môže sa ti stať, že sa začneš podceňovať sám sebou. Počas pretekov nie je ani víťaz ani porazený. Jazdi tvrdo. (MIKE BROWN)

18. Obmedz brzdné naklonenie


Náklon dopredu pomocou zablokovania zadnej brzdy vo vzduchu môžeš dosaihnuť aj pomocou tela. Zabrzdenie zadného kolesa ťa stojí milisekundy. (GRANT LANGSTON)

19. Naplánuj si signály
Obrázok
Naplánuj si signály so svojím mechanikom, aby ťa informoval o tvojej pozícii ale bo ako ďaleko je ten za tebou. Niekedy ti takéto správy pomôžu, keď vieš, na akoej pozícii sa nachádzaš. (MIKE LAROCCO)

 

20. Posaď sa v zákrutách

Neboj sa sedieť v zákrutách na sedadle keď robíš otočku. Sedenie na najvyššom bode tvojho sedadla, keď sa nakláňaš s bajkom ti môže pomôcť k lepšej trakcii a to spôsobí lepšie prejdenie zákruty. (TIMY FERRY)

21. Nadstav sa pre zákruty

Keď ide skok s následnou zákrutou je dobré sa na to nachystať nakloneným skokom a potom dopadneš v smere zákruty. Keď je zákruta naozaj moc uzavretá, niekedy si vo vzduchu sadnem a vysuniem nohu na nachystanie sa do zákruty. (KEVIN WINDHAM)

22. Plánovanie dopredu

Plánuj si prechádzanie ďalších zákrut dopredu. Keď si vycibrený jazdec tak si zapamätáš časti trate, v ktorých si najlepší. (GRANT LANGSTON)

23. Buď kreatívny

Nejazdi stále v tej istej línii. Pozeraj sa po iných častiach trate, ktorými môžeš prejsť v ďalšom kole výhodnejšie. (MICHAEL BYRNE)

24. Veď svojím telom

Jazdi centrom svojej moto, ale veď to svojou dolnou časťou tela. Bike veď svojimi kolenami. (KEVIN WINDHAM)

 

25. Eliminuj pohyby

Vidím veľa amatérskych jazdcov brzdiacich príliš skoro pred zákrutou a potom zaberajúcich neskoro na plyn. (JOSH HANSEN)

26. Jazdenie šmykom
Obrázok
Brzdenie šmykom je dobrá technika pre prudké otočky. Stlač zadnú brzdu aby sa zablokovalo koleso a pohybom tela veď bike v šmyku. Buď nachystaný povoliť brzdu ked sa bike nachádza v správnom smere. (MATT WALKER)

 

Tipy a triky jazdy 2. časť

Tipy a triky pre motokros - 2. časť

27. Zaostri sa na prvú zákrutu

Na štarte závodou sa sústreď na prvú zákrutu a kadiaľ ju chceš prejsť. Nenechaj sa zmiesť jazdcami okolo seba. (ERNESTO FONSECA)

28. Naklonenie tela

Jednu z najlepších vecí čo ma naučil Gary Bailey je ísť do zákruty celým telom. Keď sa svojím telom nakloníš do vnútra zákruty tvoj bike ťa bude nasledovať. Skús to! (SEBASTIEN TORTELLI)

29. Šmýkajúca sa hlava

Rád si nastriekam povrch mojej prilby nejakým druhom neprilnavého spreju,ktorý zabráni usadzovaniu blata. (MATT WALKER)

30. Uvolni držanie

Uvolni si ruky vždy keď motorka opustí zem.To ti pomôže ulaviť tvojím rukám. (STEPHANE RONCADA)

31. Priamo do koľaje


V profile s hlbokými kolajami vstupujúcimi do zákruty sa uistím, že som voviedol bike perfektne do blížiacej sa koľaje. Môžeš si byť istý, že prejde cez koľaj hladko keď tvoje predné koleso je v nej ale zadné je tochu v šmyku. Daj tvojmu prednému kolesu lahký prechod a pozeraj sa na koniec koľaje. (NICK WEY)

 

32. Vyťaž najviac z tréningu

Keď nejdeš na 100% a nevydáš zo seba všetko, ako chceš potom zvládnuť pretek v najvyššom vyťažení??? (RICKY CARMICHAEL)

33. Čas vo vzduchu


Nie je dôvod na perfektne rovný prelet vzduchom, keď motorku sklopíš doboku pod malým uhlom, skrátis výšku vo vzduchu a tým aj

 

čas strávený preletom. Čím skôr dopadneš na zem

 

Obrázok

tým skôr môžeš mať zadné koleso v zábere. (DAVID VUILLEMIN)

34. Lakte

Keď si obklopený jazdcami snaž sa držat lakte viac naširoko aby si pri náhodnom kontakte nezachytil iného jazdca riadidlami čo by mohlo spôsobiť tvoju nehodu. (BRANDEN JESSEMAN)

35. Prestávka medzi jazdami

Medzi jazdami si dávam oddych. Čo najviac pijem tekutín aby som bol hydratovaný a zjem niečo ľahké a energické. Nebehám zbytočne po slnku. (MICHAEL CRAIG)

 

36. Prvá jazda

Zistil som, že pre mňa osobne prvá jazda víkendu obyčajne ukáže ako sa mi bude dariť. (BROCK SELLARDS)

37. Zostaň uvolnený v blate

Kľúč ako prejsť blato je ostať pokojný a ísť plynulo. Robenie rýchlych zmien smeru nie je dobré pretože ťa to môže vyniesť mimo trate. Sleduj ostaných jazdcov pred tebou ako sa chovajú v blate. (DAVID VUILLEMIN)

38. Pálenie gumy

Viem, že pneumatiky sú drahé, ale osvedčilo sa mi, že keď takých 30sekúnd pred štartom zagumujem na 5-10 sekúnd, mam lepší štart. (NATHAN RAMSEY)

39. Nepretáčaj

Najväčšia chyba ktorú vidím u amatérov je, že jazdia na nízkych rýchlostiach s pretočeným motoroma myslia si, že im to pomôže k agresívnejšej jazde. Zaraď vyššiu rýchlosť, motor pôjde hladšie. (BROCK SELLARDS)

40. Sleduj iných jazdcov

Práve keď nejazdíš, sleduj aspoň v televízii iných jazdcov, čo ti pomôže sledovať ich techniku. Sleduj ako vysoko skáču, kedy brzdia, kedy ubrajú, kedy sedia a sú v stupačkách. Môže ťa to vela naučiť. (BRANDEN JESSEMAN)

41. Suché ruky

Keď sa chodíš kúpať večer pred pretekom, ber to zľahka a daj pozor aby si si nepremáčal zbytočne ruky, pretože pri dlhej záťaži ti potom skôr odídu. (RICKY JOHNSON)

42. Buď agresívny v piesku

Keď jazdíš v piesku, musíš byť viac agresívny v zákrutách. Motorka sa úplne inak správa, pretože piesok ťa viac brzdí a prudké pridanie plynu môže dokonca spôsobiť tvoje spomalenie. Každé preradenie musí byť dokonale načasované a musíš sa viac hrať so spojkou. (GRANT LANGSTON)

 

43. Uč sa cez tréning

Nikdy sa nepokúšaj robiť nové veci počas preteku, čo sa týka jazdeckej techniky, alebo jazdeckej výstroje. Všetko nové si skúšaj počas tréningov. Tam sa to naučíš prirodzenejšie a na preteku v tom budeš mať prehľad. (TIMMY FERRY)

44. Obe nohy dole

Keď opúšťam štartovú líniu, tak mám obe nohy dole, pretože pri nárazoch pri hustom štarte mám lepšiu možnosť udržat rovnováhu. Taktiež niekedy šúcham päty o dráhu pri štarte. Vyskúšaj to pri treningu. (JOSH HANSEN)

45. Hlavou uvažuj nad dráhou

Po tréningu, keď relaxuješ tak si predstavuj tvoju jazdu v hlave. Rozmýšlaj nad najlepšími líniami, ako zvládať skoky a pristátia. Spraví to z teba ostrejšieho jazdca. (BROCK SELLARDS)

46. Stravovanie

Nie som žiaden típek čo dodržiava diéty ale od štvrtka sa vyhýbam tmavému mäsu. Jedávam veľa kureniec a cestovín. Najviac zo všetkého pijem veľa vody v deň pred pretekmi, aby bolo moje telo dostatočne hydratované. Nestačí piť veľa len tesne pred pretekmi. (DAVID VUILLEMIN)

47. Hľadaj stopu

Videl som veľa jazdcov ktorí stále držali v jednej stope už od začiatku pretekov. Stále sa sústreď na vhodnejšie miesta prechádzania trate, pretože trať sa mení aj počas závodu. (SCOTT SHEAK)

48. Pozeraj na koniec koľaje

Hlboké zatočené koľaje môžu byť zradné, ale jeden tip, ktorý ti pomôže je sledovať koniec koľaje. Pokiaľ sleduješ len trať tesne pred predným kolesom, nemôžeš byť pripravený na dokonalý výjazd z koľaje. (SEAN HAMBLIN)

 

49. Ostaň pozitívne naladený

Udržanie pozitívneho naladenia je dôležité najmä v deň pretekov hlavne aj vtedy keď nie je dobré počasie alebo trať je zlá. Namiesto myšlienok ako strašne nenávidím túto trať sa sústreď na to ako by sa dala čo najefektívnejšie prejsť. (RICKY CARMICHAEL)

50. Vnútorná noha

Obrázok
Keď vysúvaš svoju nohu v zákrute, drž ju tak aby si ňou bol schopný korigovať mierne balansy. Nešúchaj však nohu stále po dráhe, lebo to môže spôsobiť zranenie. (KEVIN WINDHAM)

51. Záber prednej brzdy

Zvyknem si nadstaviť páčku prednej brzdy viac k centru riadidiel. Dáva mi to potom vačšiu páku na brzde. Mám ju tiež nadstavenú vyššie ako spojkovú lebo otáčanie plynovej rukoväte spôsobuje, že mám ruku viac horizontálne. (GRANT LANGSTON)

52. Tréningové reštarty


Veľa jazdcov začne panikáriť keď im zhasne motor počas preteku. Radšej si nacvič opätovné rýchle naštartovanie počas tréningu. (BROCK SELLARDS)

Tipy a triky jazdy 3. časť

  3. tipy a triky pre motokros

53. Eliminovanie vysokých skokov
Obrázok
Keď dokonale ovládaš kalsický skok tak sa začni učiť skákať nižšie pomocou náklonu motorky, získaš tak vyššiu rýchlosť skoku. (MIKE LAROCCO)

54. Váha na vonkajšiu nohu


Keď prechádzaš zákrutou, tlač vedome vonkajšou nohou do stupačky. Zabezpečí ti to lepšiu trakciu a bezpečnejší prejazd zákrutou. (RYAN HUGHES)

55. Prejdi si trať

Keď máš príležitosť tak si vyhraď čas na prejdenie trate. Na šampionátoch si vždy prejdem trať po sobotňajšom tréningu. Budeš prekvapený koľko lepších stôp nájdeš. (MICHAEL BYRNE)

56. Sleduj odisťovací kolík

Na štarte sa nepozeraj na rampu. Sleduj radšej odisťovací kolík štartovacej rampy, lebo pád štartovacej rampy je to posledné čo sa udeje. (NATHAN RAMSEY)

57. Zvieraj svoju motorku

Mal by si stále držať zovretú svoju motorku hlavne kolenami a spodnou časťou nôh. Aby si vedel ako silno ju zovrieť tak daj moto na stojan, postav sa do stupačiek zovri motorku kolenami, nakloň sa dozadu a skús sa na nej udržať bez držania s rukami. Počas jazdy by si mal byť stále schopný sa na motorke udržať bez použita rúk. (JEFF EMIG)

 

58. Nacvičuj si štart

Vždy keď trénuješ tak choď na štart a nacvič si ho z rôznych miest štartovej línie pretože štart z každého miesta je iný. (MICHAELM CRAIG)

59. Šetri si silu

Spoločná chyba vačšiny jazdcov je ich snaženie sa vyrovnávať motorku hneď po výjazde zákruty. Koniec zákruty radšej prejdi miernejším ale plynulým náklonom, čo ti zabezpečí lepšiu trakciu a ušetrí silu. (TIM FERRY)

60. Jazdi na prednej časti nohy

Vyskúšaj jazdenie na prednej časti podrážky. Zabezpečí to kontrolovanejšiu prácu s členkom. (JEFF EMIG)

61. Postav sa

Vídavam veľa nováčikov ktorí príliš často sedia počas jazdy. Pokús sa byť v stupačkách tak často ako to len ide. Posaď sa len v poslednej sekunde pri vchádzaní do zákruty. Keď stojíš, môžeš používať svoje nohy ako ďalšie tlmenie. (RYAN HUGHES)

62. Jeden prst na spojke

Čo sa týka mňa, uprednostňujem mať na spojke len jeden prst, čo mi zabezpečí lepšie uchytenie riadidiel. Ja používam prostredník, ale iní jadzci zasa ukazovák. Je to individuálne, čo komu viac vyhovuje.

63. Prenášanie váhy

Pri prudkej akcelerácii sa nakláňam čo najviac dopredu pretože prenesiem viac váhy na predné koleso a moto sa podo mnou potom tak nedvíha. (JOHN DOWD)

64. Udržuj bike nohami

Pri jazde sa nesnaž priťahovať moto rukami. Radšej ju pevne zovri stehnami kolenami a spodnou časťou nôh. Nohy sú omnoho silnejšie ako ruky, ušetrí ti to cennú energiu. (RICKY CARMICHAEL)

65. Nepretáčaj motor

Niektorí ľudia si myslia, že keď strašne vytáčajú svoju motorku tak im ide najlepšie. Udržuj motor v tých otáčkach kedy má najvyšší výkon a vtedy daj ďalšiu rýchlosť. (MICHAEL BYRNE)

66. Využívaj koľaj

Mnohí jazdci nenávidia kolaje, ale ty sa ich nauč milovať. Zabezpečí ti rýchlejší a bezpečnejší prejazd vo vačšom náklone pretože sa do nej môžeš v zákrute oprieť. Vykloň svoju nohu čo najviac hore. Ťahanie nohy za sebou je tá najhoršia vec ktorú môžeš urobiť. Pri výjazde zo zákruty keď si v kolaji sa neboj vypáliť. Motorka ti neuhne. (JEFF EMIG)

 

67. Náhle brzdenie

Používaj obe brzdy naraz, čo ti zabezpečí silné brzdenie a ušetrí čas. (MIKE LAROCCO)

68. Prenášanie tela

Presuň sa dopredu pri vchádzaní zo zákruty, čo zabezpečí dobrú trakciu na prednom kolese. Pri vychádzaní zo zákruty sa zas presuň dozadu. (RYAN HUGHES)

69. Čistý výhľad

Pri špinavých okuliaroch sa stráca komfort jazdy. Dôležité je aj dobré nastavenie šponovacieho popruhu, aby ťa okuliare neťahali. (MATT WALKER)

70. Sleduj a uč sa

Keď sú na trati ťažké skoky, tak sleduj najlepších jazdcov ako ich prechádzajú. Vnímaj hlavne pod akým plynom tam vchádza a vychádza. Sleduj jeho pohyby tela. Prípadne sa poraď s niekým kto má s daným skokom skúsenosti. (SCOTT SHEAK)

71. Nechaj sa uniesť zlomom

Keď vojdeš do zlomu zákruty príliš rýchlo, tak ju prejdi šmykom, pomocou brzdeného zadného kolesa. Keď si tam moc pomalý, tak ho skús prejsť pod plynom. (MICHAEL BYRNE)

72. Buď agresívny

V závode je kritických hlavne prvých pár kôl keď chceš aby sa ti darilo. Nečakaj na to, že sa to otvorí voľný priestor. Musíš sa pretlačiť. (GRANT LANGSTON)

73. Premýšlanie na štarte

Keď sa dávam na štartovaciu líniu nikdy nerozmýšľam nad tým či sa mi podarí dobre odštartovať. Myslím len na to ako po páde rampy budem vchádzať do pvej zákruty. (MICHAEL BYRNE)

74. Strategická hra

Nestáva sa často na profesionálnej úrovni, ale pri horších jazdcoch stačí ak prenasledovateľ začne kričať na prenasledovaného, alebo keď je tesne za ním pri vstupe do zákruty a začne túrovať motor na prázdno a prenasledovaný tým stratí pozornosť a môže začať robiť chyby, čo je pre teba výhodné. (GRANT LANGSTON)

75. Buď pripravený

Tesne pred padnutím rampy stlačím prednú brzdu a pri zaradenej rýchlosti nechám preklzovať spojku aby bola reťaz napnutá.Toto udržuje moju motorku v napätí a je pripravená na rýchlejší odpich. (STEVE LAMSON)

 

76. Odstráň blato

Pri vlhkých a blatistých tratiach nie je nič horšie ako mať blato a vodu na botách a v botách. Vždy si preto používam vodeodolnú pásku na obviazanie vrchu mojich topánok aby sa mi do nich nič nedostalo. (MATT WALKER)

77. Používaj brzdenie motorom

Keď jazdíš na štvortakte máš výhodu, že pri spomaľovaní do zákruty pri kombinácii prednej brzdy a brzdenia motorom môžeš prípadne úplne vynechať brzdenie zadnou brzdou hlavne pri náročnejších častiach trate. (DOUG HENRY)

78. Brzdi neskôr

Trénuj si brzdenie stále neskôr a neskôr pred zákrutou. Rád používam nejakú značku napr. kameň, flašu s vodou na označenie miesta kde začnem brzdiť. Postupne si ju dávam stále bližšie k zákrute kým sa nedostanem na kritické miesto spustenia brzdenia. Pomôže ti to skrátiť časy tvojich kôl. (MIKE LAROCCO)

79. Maj zábavu

Pre mňa je najdôležitejšie aby som sa bavil. Keď začínaš byť nervózny tak si daj radšej pauzu. Motokros potrebuje tvoje nadšenie aby sa ti mohlo začať dariť. (RYAN HUGHES)

 
 

Ako skákať Whip(Placku)

Prinášam Vam niekoľko zaujímavych rád krok po kroku ako sa da zvládnuť Whip alebo po našom placka... Jazdci používajú whip práve na predvádzanie sa na konci dobrého závodu. Posledné dni sa snažíme cibriť tieto skoky vo väčšej rýchlosti ako kedykoľvek predtým. Myslím freestylisti a jazdci majú neuveriteľný rešpekt pre dobrý, kvalitný whip, pretože je to nádherná vec pre pozerajúceho sa.


 

Rýchlosť
V závode keď robíš whip na svojej moto, tak ostávaš v omnoho menšej výške a na zem dopadáš omnoho rýchlejšie a skôr môžeš ísť pod plynom. Koniec-koncov, keď použiješ whiping tak spravíš skok omnoho rýchlejšie ako normálne, pretože ťa menej vykopne a tým pádom neletíš toľko vo vzduchu a si rýchlejsí ako pri klasickom skoku.

Tvoj prelet
Nie len že ostávaš nižšie keď si vo vzduchu, ale whipingom preletíš väčšiu vzdialenosť pred dopadom na trať. Keď presne vieš odhadnúť ako nakloniť tvoj bike vo vzduchu, tak potom vieš kontrolovať kde sa odrazíš a kde presne dopadneš.

Všetko o sklone

Obrázok
Musím povedať, že je to rozhodovanie viac o náklone ako o otočke. Upredn ostňujem byť v stupačkách, aj keď to môžete robiť aj po sediačky. Predné koleso je naklonené do strany ktorá robí whip. Nakloním sa späť ešte pred tým ako dopadnem na trať. 

Vo vzduchu
Náklon, ktorý spravím na stranu nie je robený ani tak rukami, ako pohybom tela, ktoré dostáva môj bike do boku. Keď zvládnem náklon do strany správne a mám ľavú stranu tak ako som chcel, tak to nechám plynúť. Je veľmi dôležité byť schopný odhadnúť zlomový bod kedy sa musím vrátiť späť. Prostredníctvom sily hornej časti tela a gyroskopického efektu otáčajúceho sa kolesa má bike tendenciu sa dostať späť do rovnej polohy.

Nechaj to plynúť
Ja nikdy naozaj necítim hornú časť tela strhávajúcu bike hore, je to viac o plynulosti, čistom úsudku zvládnutia pohybu riadidiel, náklone a zotrvačnosti. Whiping nie je ani tak náročný na svalovú silu, pretože keď si v beztiažovom stave, je veľmi jednoduché dostať bike tam, kde potrebuješ.

Vrátenie sa späť
Natočenie sa a vrátenie sa späť vo vzduchu je nútené, pretože pred dopadom musíš priviesť tvoj bike do roviny. Na konci whipu bike má tendenciu pistávať predkom, preto koriguj smer natočením tela do najvhodnejšej pozície pre vyrovnanie sa hore pred pristátím. Toto je práve to, čo vyžaduje veľa cviku aby si to robil správne. Po čase začneš cítiť tie správne pohyby k zvládnutiu toho a budeš mať v tom prehľad.

Kde začať whip
Whipy je možné robiť na všetkých druhoch skokov, ale ich trénovanie na vysokých laviciach je najlepšie. Skoky s dlhým preletom sú tiež nápomocné pri učení. Malé rýchle preskoky sú ťažšie.

Nie len pre zábavu
Nepočúvaj tých čo ti hovoria, že učenie sa whipnúť tvoj bike do strany je mrhanie časom. Myslím si, že všetko čo sa môžeš naučiť so svojou mašinou a zistiť ako reaguje vo vzduchu na pohyby tela je prospešné pre pretek. Myslím, že k dnešnému dňu som sa naučil ako viesť môj bike a reagovať na veci počas jazdy viac ako počas pretekov...
 
 

Štart z rampy v Motokrose

Štart:

Ako po prvé si nájdem miesto z ktorého mám štartovať. Keď už viem ktoré miesto je moje tak sa uistím že je koľaj čistá. Ak mám miesto prichystané pripravím sa na štart. Motorku si pripravím aby sa našponovala reťaz. Telom si sadnem čo najviac k riaditkám. Lakte smerujú čo najviac smerom hore. Zaradím rýchlosť som pripravený na štart. Ako náhle padne rampa púšťam spojku a ide sa do boja! Ako už naberám rýchlosť zaťažím zadné koleso aby som mal čo najlepšiu trakciu.

 Obrázok